Leiderschap in sport en business : Wat het bedrijfsleven kan leren van de sport

Hans Westerbeek, Aaron Smith

Langue

Nederlands

Editeur

Arko Sports Media, Nieuwegein, 2006

ISBN

9077072896 (paperback)

Description

285 p. 285 p.

Année

2006

Revue

Management is niet een wetenschap en zoekt, daardoor, kennis en ervaring in andere disciplines zoals de krijgsleer. Dit boek zoekt in de sportwereld naar de principes waarmee leiderschap in het bedrijfsleven zich kan verbeteren. Prachtige uitspraken van sporters en mensen in de begeleiding bieden managers waardevolle mogelijkheden om hun functioneren ermee te verbeteren. Belangrijke onderdelen in het boek gaan over leiderschap in de sport, de functie van dit leiderschap, het omgaan met de spelregels, leiding geven, coachen en mentoring aan teams, de kracht van geestelijk leiderschap en hoe voor te blijven op de concurrentie. Door deze metafoor en de manier waarop de auteurs deze praktisch en ook degelijk uitwerken, is dit een uniek managementboek dat herkenbaar en leesbaar is. De auteurs zijn beide docent aan een universiteit en consultant in en managementbedrijf, de een in Amerika, de ander in Australië. Een boek voor managers die door de principes over winnen en leiderschap in de sport hun eigen prestaties willen verbeteren.

serviceKoers - FR

Votre navigateur ne répond pas aux exigences minimales requises pour afficher ce site web. Les navigateurs ci-dessous sont compatibles. Si vous ne disposez pas d'un de ces navigateurs, cliquez sur l'icône pour télécharger le navigateur souhaité.