Studieboek op hbo-niveau over sportsponsoring.
Sponsoring is een zeer belangrijk onderdeel van de communicatiemix van sportverenigingen. Deze communicatiemix is weer onderdeel van het marketingplan. In negen degelijke hoofdstukken worden de facetten van sportsponsoring behandeld. Het achtstappenplan om sportsponsoring te verkopen is doelgericht. De voordelen en mogelijkheden van de kopende partij omvatten ook tien geboden van sportsponsoring. De relaties met pers, reclame, direct marketing en promoties worden uitgediept. Dit alles mondt uit in een compilatie van de effecten van sportsponsoring. Ieder hoofdstuk besluit met een samenvatting, begrippenlijst en overzichtsvragen. De auteur is hoofddocent aan een Vlaamse hogeschool en universiteit. Hij richt zich op de Vlaamse en Nederlandse praktijk. De voorbeelden en cases richten zich met name op de grote sportwerelden als voetbal, wielrennen, hockey en volleybal en betreffen de grote clubs en merken. Een boek dat zich richt op (marketing)managers in de sportwereld en op hbo-studenten die dit ambiëren.