Sportcommunicatie : tactiek en techniek

Wim Lagae

Onderwerp

Marketing ; sport

Taal

Nederlands

Uitgeverij

Arko Sports Media, Nieuwegein, cop. 2008

ISBN

9789054720614

Beschrijving

480 p. 480 p. : ill.

Jaar

2008

Beschrijving

Studieboek op hbo-niveau over sportsponsoring.

Recensie

Sponsoring is een zeer belangrijk onderdeel van de communicatiemix van sportverenigingen. Deze communicatiemix is weer onderdeel van het marketingplan. In negen degelijke hoofdstukken worden de facetten van sportsponsoring behandeld. Het achtstappenplan om sportsponsoring te verkopen is doelgericht. De voordelen en mogelijkheden van de kopende partij omvatten ook tien geboden van sportsponsoring. De relaties met pers, reclame, direct marketing en promoties worden uitgediept. Dit alles mondt uit in een compilatie van de effecten van sportsponsoring. Ieder hoofdstuk besluit met een samenvatting, begrippenlijst en overzichtsvragen. De auteur is hoofddocent aan een Vlaamse hogeschool en universiteit. Hij richt zich op de Vlaamse en Nederlandse praktijk. De voorbeelden en cases richten zich met name op de grote sportwerelden als voetbal, wielrennen, hockey en volleybal en betreffen de grote clubs en merken. Een boek dat zich richt op (marketing)managers in de sportwereld en op hbo-studenten die dit ambiëren.

serviceKoers

Uw browser voldoet niet aan de minimale vereisten om deze website te bekijken. Onderstaande browsers zijn compatibel. Mocht je geen van deze browsers hebben, klik dan op het icoontje om de gewenste browser te downloaden.