In goede en kwade koersdagen : het huwelijk tussen wielersport en marketing

Marko Heijl

Onderwerp

Sponsoring ; sport

Taal

Nederlands

Uitgeverij

Arko Sports Media, Nieuwegein, cop. 2011

ISBN

9789054721574 (paperback)

Beschrijving

135 p. 135 p. : ill.

Categorie

Sportverhalen (489)

Jaar

2011

Recensie

Wielersport en marketing zijn nauw verbonden. Fietsen op 2 wielen dateert van 1816 en de eerste wedstrijd was in 1868 in een park in Parijs. Al in april 1900 startte de Union Cycliste, een internationaal wielerorgaan. In die jaren, de prehistorie van de wielersport, is de sponsoring en reclame in de wielersport gestart. In het boek volgen vele verhalen erna over vroege (semi)-professionele renners, hun avonturen en hun relatie met sponsors. En over bedrijven en hun doelen met marketing en de rol van de renners daarin. De auteur is marketeer van beroep en heeft een levendige passie voor actieve en passieve wielrennerij. Hij geeft lezingen over sportmarketingcommunicatie op Belgische opleidingsinstituten. Een frisse kijk op sportmarketing en de wielersport. Een boek voor mensen die de wielersport interessant vinden als sportief fenomeen. Foto's in kleur en zwart-wit. Kleine druk.

serviceKoers

Uw browser voldoet niet aan de minimale vereisten om deze website te bekijken. Onderstaande browsers zijn compatibel. Mocht je geen van deze browsers hebben, klik dan op het icoontje om de gewenste browser te downloaden.