Na de derde rit is het in Italië al raak voor de Colombiaan. Hij wint de etappe en wordt leider in het algemeen klassement. Na die eerste ritzege volgen nog drie zeges in massasprints. Van een stevig debuut gesproken… Naast vier ritten wint Gaviria ook nog het puntenklassement. Daar hoort uiteraard een paars – naar de kleur van de leider in het puntenklassement - gepimpte Specialized bij.
Naast het aangepaste stuurlint en dito bidonhouders, valt ook de morfologie van het frame op. Door gebruik te maken van computersimulaties verbetert Specialized de aerodynamica van zowel de buis als de manier waarop het carbonframe wordt gemaakt. Om niets aan het toeval over te laten wordt het ontwerp vervolgens in de windtunnel getest om alles op punt te zetten.
De aerodynamische positie van de remmen – vooraan achter de vork en achteraan halverwege de zitbuis – springen misschien wel het meest in het oog bij deze Venge ViAS. Net zoals de afwezigheid van de bijhorende remkabels. Deze zijn weggewerkt in het frame. De matte zwarte afwerking zou ervoor zorgen dat de fiets 100g lichter is. In ieder geval legden deze marginal gains Gaviria alvast geen windeieren!